DATUM: 2012-02-20 / KLOCKAN: 20:07:15

0 kommentar(er)

Jag är så jäkla irriterad just nu!
Hur sjutton kan det vara så svårt att avsluta något man påbörjat, istället för att låta det rinna ut i sanden. Väx upp känner jag bara. Varför har vi så svårt (Ja, jag skriver vi för jag är ingen ängel själv) för att stå för vad vi tänker, tycker och känner? Vad är det värsta som kan hända? Att någon blir arg, upprörd, besviken? ja men låt dom bli det då, det går ju över någon gång! Jag menar inte att man ska vara elak eller trycka ner någon, absolut inte! Det hatar jag...
Men det verkar som att alla vet allt om alla innan någon ens har gjort, sagt eller kännt något. Hur kan det komma sig? Människor kommer alltid snacka skit, trycka ner eller skapa rykten om andra. Det är inget som kommer förändras, men vafan, jag är så trött på mitt eget och andras agerande.
Speciellt vuxna människor, och då menar jag verkligen vuxna människor, som beter sig som dom går på högstadiet. Jag trodde den tiden var förbi? Hur ska man kunna få bort mobbning i skolorna när den pågår i vuxen livet? Är det inte lite komiskt att människor ägnar sin dyrbara tid åt att lägga energi på att snacka skit om andra? Som dom inte ens känner för den delen? Tycker du inte om mig så umgås inte med mig, titta inte på mig och tänk för tusan inte på mig. Varför lägga den energin?
Från och med nu kommer jag vara precis som jag är i alla lägen, inte dalta med någon och verkligen verkligen stå för vad jag känner och tycker.
Ärligheten varar längst, hur klyshigt det än låter men så sant!
Och brudar, ja vad ska vi säga om dessa brudar? Det är så komiskt egentligen, jag tror nästan att varenda brud tycker samma sak.. Varför inte ta allt rakt på sak istället för att snacka en jäkla massa skit? Ändå så gör vi det. ärligt talat tror jag att det mesta handlar om avundsjuka och osäkerhet. Istället för att ge en komplimang till någon som vi tycker ser bra ut vill vi ta ut det negativa och försöka framstå som bättre själva. Vi borde hålla varandra om ryggen istället för att snacka skit bakom den.

Nu kommer jag själv om jag blir osäker på mig själv någon gång när jag ser en snygg brud vända det till att se det positiva och inte lägga energi på något negativt. Fan, en snygg brud är väl ögongodis? ;)





Kommentarer


Lägg in en hälsning



Namn:

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:


Dette er et gratisdesign laget av http://meeretea.blogg.no


Design av